Hihii, tää on niiiiiiiiin ihanaa, että tuli lunta! Mä oon niin ilonen :)
Eilen iltapäivällä suunnattiin Johannan kanssa tokoilemaan Haavistolle. Hetkisen aikaa Arska sai juosta täysillä ympäri lumista kenttää ja nurmikkoa, tota energiaa kun aina ehtii kertyä.
-Sitten rauhotuttiin keskittymään kaukoihin. Maahan-istu-maahan ja maahan-seiso-maahan vaihdot onnistuu jo hyvin, niin että oon vähän kauempanakin. Mutta perhana tossa istu-seiso-vaihdossa on aina jotain pielessä! Joko se ottaa askeleen eteen, tai sitten se seisoo vinossa tai muuten huonossa asennossa...No, saatiin me siihenkin pari onnistunutta kertaa, mutta en edelleenkään pääse 2-3 askelta kauemmas tai Arska tulee eteenpäin. Ja takapalkka ei Arskalla toimi. Äh, mä toivon että ne miljoona toistoa alkaa sitten jossain vaiheessa tehoamaan...;)
-Kaukojen jälkeen seuraamista, johon olin tosi tyytyväinen! :) Hyvä keskittyminen, ei ääntelyä ja hyvät käännökset. Joskus myöhemmin otettiin uudestaan vähän seuraamista. Sivussa seisova Johanna oli vähän häiriöö Arskalle ja kun viimein lähdettiin liikkeelle, niin Arska lähti sellasella innolla, että se kulki laukalla alkumatkan, ei kyllä silti kauheesti edistäny. Naksasin kun Arska tuntui rauhottuvan ja Johanna sano, että olin onnistunu naksasemaan just sen jälkeen, kun Arska oli vaihtanu raviin :)
-Noutoon Arska on taas keränny kauheet kierrokset, joten otin sitä ekaks ihan läheltä takaakiertona.. Sitten heitin ja odotin, että Arska katsoo kapulaan. Aika kauan sainkin odottaa, koska Arska olettaa saavansa aina namin heiton jälkeen ja vain tuijotti mua. Tästä on seurauksena se, että Arska ei kato mihin kapula menee ja on sitten aikas hukassa kun annan käskyn. No, odotus palkittiin ja vihdoin katse kohdistu kapulaan, naksasin ja palkka. Ja Arska älys heti mitä pitää tehdä :) Lopuks päästin sen hakemaan kapulan, kun se katsoi sitä. Muuten loistava nouto, mutta taas kerran ääntelyä. No, mä en nyt kiinnittäny siihen mitään huomiota, koska yleensä toi ääntely lähtee sitten ajan kanssa ja mun puuttuminen siihen ei auta mitään.
-Sit vielä muutama liikkestä seisomisen pysähdys, tosi hienosti sujui, ja sitten Arska autoon lepäämään.
-Tauon jälkeen touhuiltiin jotain temppuja ja sitten vähän paikallaoloa seisten ja maaten, niin että kävelen taakse. Nää onnistuu jo tosi hyvin, ilman namiakin Arska pysyy paikallaan, kääntää kyllä päätänsä, mutta se ei mua haittaa.
-Lopuks vielä alokkaan paikallaolo n. 2 min. 30 sek. Arska pysyi rauhallisesti :)

Tiistaina tottisteltiin pihassa, tehtiin vähän noutoa, luoksetuloa ja avoimen luokan hyppyä. Lisäks parilla agihypyllä lähdössä pysymistä ja hyvinhän se sujui, niin kuin aina kotona ;)