Sunnuntaina oltiin Nokialla vapaaharjoittelussa Arskan  sekä Johannan & Annin & Nepin kanssa. Arskan kanssa harjoteltiin taas puomin alastuloa niin, että jään siinä jälkeen. Johanna oli palkkaamassa alastulolla. Arska ei todellakaan hakeudu oikealle paikalle alastulossa jos mä oon jäljessä - se toimii hienosti vain kun päässä on nami. Namin avulla sitä nyt tehtiin, välillä oli nami ja välillä ei - en vain tiedä kuinka paljon tästä on apua, okei se varmaan vahvistaa oikeaa tapaa, mutta kyllä Arska tietää, ettei kisoissa ole namia. Se on jo niin oppinut kisatilanteeseen, etten tiedä saanko ikinä korjattua alastuloa sellaiseksi kuin haluan...

Lisäksi treenattiin hypyllä backlapp:iä, josta jatkettiin keinulle > putki > puomi. Se sujui hienosti, mutta vaatii vielä paljon toistoja.

 

Tiistaina Tero oli kipeä, joten saatiin treenata omia juttuja. Vaun kanssa käytin tilaisuutta hyväksi ja opetin sille ihmisnuolta hypyllä. Se oli mullekin vähän haastavaa, että olen oikeassa asennossa ja heitän pallon oikeaan aikaan ym. Aloitettiin rima alhaalla ja siitä vähitellen nostettiin. Kyllä se alkoi jo sujua, Vau teki suht lyhyitä käännöksiä  Pari kertaa rima putosi, mutta se johtui mun hosumisesta, lähdin liian aikasin liikkeelle. Mutta olin aika tyytyväinen kun päästiin Vaun kanssa harjoittelemaan vain tota käännöstä ja se alkoi jo sujua

Vau sai tehdä myös pujottelua ja putki > puomi.

 

Arska sai vaihteeksi harjoitella puomia Koska sillä oli taas kauhea into, niin aloitettiin puomilla, jotta Arska menisi heti vauhdilla loppuun. Ja hienostihan se menikin! Taas välillä nami lopussa, välillä ei.

Lisäksi muistuteltiin myös Arskan kanssa tiukkaa käännöstä, joka meni aika hyvin, rima oli normaalia alempana. Arska sai tehdä myös pujottelua vauhdilla ja loppukivaksi sai myös päästellä menemään; hyppy > hyppy > putki > hyppy> hyppy.

Hyvät ja tehokkaat treenit molempien kanssa!

 

Arska on ollut sunnuntaista lähtien Johannalla Elisan juoksun takia - ja Elisa puolestaan mun luona. Aluksi oli kauhea ikävä, mutta onneksi se alkoi jo helpottaa, se on kuitenkin parempi Arskalle olla nyt Johannalla.

Elisan kanssa oon parina iltana alkanut harjoitella vähän noutoa naksun avulla. Se kun on aika hyödyllinen taito, vaikkei tottista tehtäiskään - ja mistä sitä ikinä tietää mihin päädytään Ekalla kerralla se yritti kaikkea mahdollista (mennä maahan, koskea kosketusmatolle, jota ei ollut, haukkua jne.) ja mulla oli aika hauskaa  Mutta on se jo alkanut hokaan, mitä siltä haluan. Nyt vaan jatketaan treenailuja...